Коментарі < Повернутися до переліку коментарів

Час розплати

2016-09-30
Оніщенко Олександр Віталійович
Партнер, адвокат, керівник практики вирішення спорів та податкової практики АК "Правочин"

Про автора >

 

Грошове питання завжди викликає зацікавленість, адже їхня кількість свідчить про «статус» як юрфірми, так і самого юриста. При цьому майже всі представники юридичної спільноти впевнені, що без лояльності у ціноутворенні далеко не заїдеш. Про те, хто, скільки і як заробляє на юридичному ринку, читайте у спецпроекті «УЮ».

 

 

Якими на сьогодні є тенденції щодо формування вартості юридичних послуг на українському ринку?

 

Олександр ОНІЩЕНКО,

керуючий партнер АК «Правочин», адвокат

Основний тренд сьогоднішнього ринку — поступове і майже повне вимирання «погодинки». Ця тенденція спостерігається впродовж останніх кількох років, водночас активізуючи інші форми розрахунків, найпопулярнішою з яких є, звісно, стара добра фіксована оплата, зрозуміла клієнту, проте часто вона не враховує інтереси юридичної фірми. У дотриманні цінового балансу в горизонталі «юридична фірма — клієнт» на тлі надзвичайно конкурентного ринку і полягає непросте завдання партнера чи виконавчого директора юридичної фірми. Намагаючись досягнути максимальної прозорості у взаємовідносинах, а також демонструючи розподіл ризиків у веденні доручення (справи) клієнта, ми у своїй діяльності дедалі частіше застосовуємо sucсess feе. Така практика дає свій позитив як у питаннях досягнення оптимального фінансового результату, так і з точки зору формування й зміцнення довіри та лояльності клієнта до юридичної фірми. Стосовно використання абонплати, маю зазначити, що вона в більшості випадків себе не виправдовує, а досягти балансу інтересів у таких відносинах доволі важко. На практиці, в перші місяці абонентського обслуговування юридична фірма розчищає авгієві стайні в накопиченій клієнтом юридичній роботі і часто «перепрацьовує» за вже раніше зафіксовану абонентську ставку, а згодом, коли завдань стає менше, виникає ситуація, що клієнт переплачує фактичну вартість виконаної роботи. На практиці збалансувати це вдається далеко не завжди, плюс не для кожного клієнта така форма співпраці є доцільною і тим більше вигідною.

 

 

Якою має бути ефективна структура заробітку (ставка, премії, відсотки від проектів тощо) юридичного персоналу? Якою вона є у вашій компанії? Як часто і з яких приводів мають переглядатися ставки юридичного персоналу? Яким чином враховується понаднормова робота?

 

Олександр ОНІЩЕНКО,

керуючий партнер АК «Правочин», адвокат

Наш підхід до оплати праці юристів періодично зазнає змін. Вважаю, що гнучкість у цьому питанні є кроком до збалансування інтересів роботодавця (юридичної фірми) і працівника (юриста), а також мотиватором юридичного персоналу активно працювати над розширенням клієнтської бази і поглибленням співпраці з існуючими клієнтами. Заробіток наших юристів складається з твердої гарантованої ставки, можливої премії за успішну реалізацію клієнтських проектів, а також 15 % бонусу за залучення нових клієнтів.

Практика виявила життєздатність і продуктивність такої системи, проте мушу відзначити, що не кожен працівник здатен приводити нових клієнтів. Причин цьому є декілька: обмежене коло спілкування, відсутність розвинених на належному рівні комунікативних здібностей і, нарешті, залучення клієнтів, у наданні послуг яким юридична фірма з різних причин (спеціалізація, конфлікт інтересів, неплатоспроможність тощо) вимушена відмовити.

Як висновок необхідно зазначити, що не варто очікувати від кожного юриста юридичної фірми активного продажу її послуг. І наш підхід тут досить жорсткий: активні і здатні до комунікації вже зараз заробляють більше, решта мають фіксовану ставку і шанс отримувати підвищений заробіток у майбутньому. Здорова конкуренція має бути, і ми готові це всіляко підтримувати.

 

 

 

Журнал «Український юрист»
№9 (165) с.22-27
http://jurist.ua/?article/1138
Наступний коментарПопередий коментар